2.2. EEEN INZAMELINGSACTIEEEEEE

Een hele fijne hemelvaartsdag vandaag mensen!!!!

Daar zijn we weer! Jullie zijn nog niet van me af! Even een snelle update wat er in de afgelopen dagen is gebeurd. Wat vandaag gaat komen. En jongens we zijn een inzamelingsactie begonnen!!!!

Het linkje naar dit leuke initiatief is te vinden op:

https://www.gofundme.com/f/steun-daan-en-doneer-voor-kwf-de-nierstichting?utm_source=customer&utm_medium=copy_link&utm_campaign=p_cf+share-flow-1

En als jullie lekkere pokoes willen horen vandaag! Volg vooral de livestream van mijn maatjes van Us Leef Vruike!

https://www.twitch.tv/ulive2021

Maaaaaak zeeee geeeekkkkk!!!!


Gister even geen tijd gehad om aan mijn blog te zitten. Ofja erg klote geslapen en mijn gewrichtspijn in beiden handen van laatst was opeens terug. Typen zat er helaas niet in.

Vannacht mezelf beloond voor mijn dapperheid door een slaappilletje te vragen en ik heb heeerlijk aan een stuk geslapen!

Al mijn avonturen van de afgelopen dagen heb ik mooi bijgehouden in mijn kladblok en alleen al over gister heb ik de nodige kantjes vol geschreven. Misschien gaat dit wel een boek worden? Daan de schrijver!! In ieder geval ik zit boordevol inspiratie en ik heb er genot aan. Dus bedankt voor het lezen!!

Toch wil ik kort even over die dag van gister snel iets kwijt. Het was namelijk de meest heftige achtbaanrit tot nu toe vannacht moet ik eerlijk bekennen. Iets waar niemand op hoopt maar de ziekte gaf me opeens wel een enorme klap in het gezicht. Mijn allerliefste buurman Henry die mij al 2 dagen lang leuke verhalen vertelde over Jamaica en weet niet wat ging niet lekker. Sinds maandag middag ging het opeens erg slecht met hem en er moesten op verschillende momenten wel 5 of 6 verpleegsters en artsen komen. Met een bloedgang gingen die dames dan aan de slag pfoee!! Ze weten echt dondersgoed wat ze hier doen, wat een slimmerds allemaal! Maar vannacht ging het nog slechter, meneer valt in mijn ooghoek flauw, het stinkt en alle alarmbellen gaan af. Godmiljaar!!!! Wat een doodsangsten stond ik uit. Ze herpakken hem en nog geen uur later hoor ik bij weer een terugval de misschien wel meest angstaanjagende zin die je maar kan bedenken.

“Dag meneer …achternaam… (we noemen hem gewoon Henry) mijn naam is Thijs en ik ben van de IC. ”

Ik kom niet meer bij!! Mijn lieve buurman naar de IC?!?! Goed uiteindelijk gelukkig niet gebeurd maar gistermiddag is hij wel van kamer verwisseld en onder nauwe controle gezet van de IC. Want ook hier in het MUMC zijn in deze corona tijd IC bedden schaars. Gistermiddag ging het hem gelukkig goed af zag ik toen ik terugkwam van wat afspraken. De zusters vraag ik vaker naar hem en het gaat stabiel. Die man is een kanjer!! Niet kapot te krijgen!!

Dat dus even kort over waarom ik gister niet echt kon typen en dat ik wel even wat te verwerken had. Man man komt goed! Lekker geslapen en de zon schijnt!

Daarnaast is de behandeling nu helemaal duidelijk voor mij en leg ik dat ook snel uit. Vandaag beginnen we aan mijn eerste chemo. Hierbij krijg ik via het infuus 4 verschillende soorten middelen toegediend. Sterk ontbijt noemen we dat dan! Ben eens benieuwd! Het zou pijnloos moeten zijn dus gaan het zien.

De eerste kuur is dan op dag 1 aan het infuus en op dag 15 aan het infuus. Dan dat zijn werk laten doen en op kracht komen. Tweede kuur hetzelfde verhaal met ook dag 1 en 15 aan het infuus. En vrij snel daarna zal ik in 2 weken tijd op iedere werkdag voor ongeveer 15 minuten lang bestraald worden. Dus in totaal 2 chemokuren en 10 bestralingen! Mits alles goed gaat..

Maar we zijn positief!! Het is tenslotte Hemelvaartsdag!! 

Het gaat jullie goed allemaal en drink er vandaag een paar op mij!

 

God zal mij bijstaan!

 

Nu ga ik lekker douchen en het verhaal zal snel vervolgd worden…… spannendddddddd





Reacties

  1. Lieve Daan , blijf in je kracht en positiviteit. Ik bewonder je kwetsbaarheid enorm . Dat zal je veel kracht geven. We love & pray for you. 💖🍀🙏🏼

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

1. Het begin van het begin!!

Laatste blog - Remissie!!

2. Ziekenhuisopname?!?!